Полезна информация

В кухнята на силната, уверената и грижовна майка

Осигуряването на необходимата дневна доза здравословна храна за малките може да бъде трудна работа. Или пък не?! Вижте най-добрите трикове, които всеки родител трябва да знае.

Сложете край на ежедневната борба и неуспешните опити да дадете на децата необходимото дневно количество здравословни продукти. Без повече „Не ми харесва това“, „Няма да ям!“, бурни избухвания, изхвърляне на зеленчуците и плодовете или даването им на кучето под масата. Слагаме край на всичко това с най-добрите съвети и идеи:

  • Бъдете пример за подражание - децата са добри имитатори, ако вие се храните здравословно, хапвате плодове и зеленчуци, и те ще го правят.
  • Започнете с малки стъпки - поетапно въвеждайте полезната храна в дневното меню на детето.
  • Превърнете храненето в забавление – разноцветните и интересни форми от плодове и зеленчуци ще привлекат вниманието на всяко дете. А защо не опитате да направите човече с различни по вид плодове и зеленчуци?
  • Пазарувайте свежи сезонни продукти, така децата ще усетят истинския вкус на храната. Все пак разнообразието е необходимата подправка на живота. :)
  • Здравословни бързи храни? Да, точно така! Любимият на всички деца бургер и картофен чипс /домашен!/ могат да бъдат и полезни, когато са приготвени с пресни зеленчуци от грижовна майка. :)
  • Заменете следобедните солети или снакс с вкусен бананов или ябълков чипс, морковени солети, пуканки от карфиол.
  • Децата обичат плодови сокове, защото са сладки и лесни за пиене. Включите в дневното им меню по 1 чаша прясно изцеден плодов сок, а следобедната закуска заменете с вкусно смути /плодово, зеленчуково или микс/ с красива декорация.
  • Позволявайте на децата да участват в избора на седмичното меню – те обичат да изразяват своето мнение и предпочитания.

Пътеводител на здравословното хранене при децата

Както гласи една известна мъдрост - „Здравето отвътре, личи отвън“. Здравословното хранене и физическата активност са основа за правилното развитие и растеж на децата. Добрите хранителни навици и спортна култура се изграждат от ранна детска възраст и са изключително зависими от семейната среда.

Хранителната пирамида ще ви помогне за набавянето на всички хранителни вещества, от които имат нужда децата всеки ден, за да растат здрави.

  • Зърнени продукти
  • Плодове
  • Зеленчуци
  • Млечни продукти
  • Протеинови продукти

*** Количеството хранителни вещества, от които имат нужда децата, зависи от тяхната възраст, физическа активност и здравословно състояние.


Златни правила за здрав дух и здраво тяло

  • Повече физическа активност – по-малко часове пред телевизора /компютъра/
  • Повече пресни плодови и зеленчукови сокове – по-малко подсладени напитки
  • Повече плодове и зеленчуци – по-малко снаксове

Какво включва дневното меню на вашето дете?

Ето и едно здравословно предизвикателство към всички силни, уверени и грижовни майки: Изпратете рецепти на любимите вкусотии на своите деца /пюренца, смутита, сокчета и др./ до Бон Апети. Големи изненади очакват най-активните майки на 31.10 и 01.11 в Сердика Център от 12:00 часа, когато ще се проведе специален здравословен уикенд за малки и големи. Елате да споделим заедно радостта от грижата за най-малките, а нашите специални гости ще ви представят най-добрите съвети и идеи за здравословния начин на живот на децата и изграждането на добри хранителни навици, както и да потвърдят максимата, че „здравето отвътре, личи отвън“. Очаквайте повече информация съвсем скоро, а дотогава – очакваме вашите вкусни предложения! ;)

П.П. Три от най-активните майки ще имат възможността лично да приготвят здравословни вкусотии за деца и родители на ексклузивното Healthy шоу в Сердика Център на 01.11.